Hoe zet je een sterk fundament neer voor jouw bedrijf?

Zonder sterk fundament geen succesvol bedrijf! Met een sterk fundament onderscheidt je van je concurrenten, je komt professioneel en geloofwaardig over en het zorgt voor herkenbaarheid. Het is de basis voor je identiteit, je boodschap en je verbinding met je doelgroep.

Hoe zet je een sterk fundament neer? Start met het neerzetten van een ijzersterke personal branding, zorg dat je helder in beeld hebt wie je ideale klant is en onderzoek wie je concurrenten zijn. In dit blog gaan we in op deze drie pijlers.

Ik bouw niet zomaar websites, dit doe ik altijd met een strategie erachter zodat jij niet alleen vindbaar bent maar ook klanten gaat halen uit je website? Wil je hier meer over weten? Check mijn webdesign traject!

Pijler 1 – Personal branding: wat maakt mij uniek?

Een sterk fundament begint met zelfinzicht. Wie ben je als ondernemer? Wat zijn je waarden, passies en drijfveren? Wat maakt jou en je bedrijf uniek? Door een sterke basis neer te zetten van wie je bent en wat je wilt uitstralen ga jij jezelf onderscheiden van je concurrenten. Dit doe je met personal branding! Jouw onderneming is uniek en jij bent het gezicht hiervan.

Iedereen kan producten verkopen of diensten aanbieden. Maar wat jij aanbiedt is uniek omdat jij uniek bent.

Hoe zet je een sterk fundament neer voor jouw bedrijf

Personal branding gaat over het creëren van een persoonlijk merk. Dit is de unieke combinatie van je vaardigheden, ervaringen, waarden en persoonlijkheid. Maak van jezelf een merk zodat anderen jou gaan herkennen en je opvalt in de massa.

Pijler 2 – Jouw ideale klant

Je wilt mensen helpen met jouw expertise, maar dan moeten ze jou wel weten te vinden. Daarom is het belangrijk om helder te krijgen wie jouw ideale klant is. waar liggen ze wakker van, waar worden ze enthousiast van en hoe willen ze graag geholpen worden. Jouw ideale klant wil zich herkennen in het beeld dat jij schetst.

Everyone is not your customer

Wees je er wel van bewust dat een te algemene omschrijving van jouw ideale klant niets oplevert. Dus wees specifiek zodat je precies voor ogen hebt wie je aanspreekt. Ga de teksten op je website, blogs en posts schrijven met jouw ideale klant in gedachten. Zo gaat jouw ideale klant zich herkennen in jouw teksten. Je gaat content creëren waar je ideale klant echt op zit te wachten en ervoor zorgt dat ze alleen maar volmondig “JA” kan zeggen tegen jouw aanbod.

Pijler 3 – Onderscheid je van je concurrentie

Je weet pas hoe je je kunt onderscheiden als je helder hebt wie jouw concurrenten zijn. Want ten opzichte van wie onderscheid jij je? Ja echt, iedereen heeft concurrenten. Jij ook! Daarom is het belangrijk om een concurrentie analyse uit te voeren, maar ook voor jezelf na te gaan wat jouw sterke en zwakke punten zijn. Ook voor de zoekmachines is het belangrijk om in beeld te hebben wie jouw concurrenten zijn. En bedenk: jouw offline concurrenten zijn niet altijd jouw online concurrenten!

Een sterk fundament vergroot jouw vindbaarheid in de zoekmachines

Het neerzetten van een sterk fundament is niet alleen belangrijk om je als merk goed neer te zetten in de markt maar ook voor je vindbaarheid in de zoekmachines. Daarom werk ik altijd met mijn FOCUS methode in mijn webdesign. Eerst zorgen we dat je jouw fundament helder helpt voordat we verder aan de slag gaan met de opbouw & structuur en de verdere invulling van je website. Zo krijg jij meer bezoekers, spreek je jouw doelgroep aan en trek je meer klanten aan!

Wat zeg je ervan?

Zullen we kennismaken?

Ben jij klaar om online te groeien met jouw bedrijf? Wil jij ook een sterke website die door jouw doelgroep wordt gevonden en jouw bezoekers omzet naar klanten? Plan een gratis kennismakingscall in via de knop hieronder of stuur me een mailtje. Je mag me natuurlijk ook altijd bellen.