- renate@bynolten.nl
- 06 - 46 33 23 96
- Harderwijk
Blogs schrijven, podcasts opnemen, reels maken, posten van berichten op Instagram en zorgen voor mooie plaatjes op Pinterest. Je bent er maar druk mee en de inspiratie voor content wordt steeds minder.
Eigenlijk zou je het liefst de hele dag bezig zijn met het helpen van klanten. Nadenken over nieuwe interieurs, inrichtingen en oplossingen voor dat moeilijke donkere hoekje in de kamer. Struinen op internet, beurzen of woonboulevards op zoek naar de juiste meubels of designstukken die perfect passen in jouw ontwerp.
Helaas kun je er niet om heen. Om online gevonden te worden moet je online zichtbaar zijn. Dit kan via social media en je website. Door je website goed in te richten en de juiste teksten en techniek te gebruiken word je beter gevonden in Google. Het is een lange termijnstrategie waar je uiteindelijk ook lang profijt van hebt. In tegenstelling tot social media waar je continu aanwezig moet zijn om zichtbaar te blijven.
Voor je online vindbaarheid is het een must om blogs te schrijven. Je zet bezoekers die op zoek zijn informatie om naar koopgerichte bezoekers. Je wilt natuurlijk dat je lezers klant worden. Met jouw informatie en tips over het interieur geef je inspiratie aan je bezoeker. Of juist wel meer dan inspiratie. Je geeft ze een behoefte of verlangen die ze eerder nog niet hadden. Denk aan mooie woonaccessoires die je hebt gebruikt in het ontwerp of juist bepaalde kleurcombinaties waar je bezoeker nog niet aan gedacht heeft.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar waar haal je nu die inspiratie voor content vandaan om regelmatig blogs te gaan schrijven. Je kan natuurlijk weer een blog gaan schrijven over hoe je bent gekomen tot een bepaald interieur of wat op dit moment de interieurtrends zijn, maar eigenlijk wil je meer bieden.
Je wilt je ideale klant helpen met zijn specifieke vraag over het interieur. Hoe kom je daar nu achter? Ga dit gewoon vragen bij je huidige klanten of ga weer even terug naar het eerste contact die je had met je klant. Welke vragen stelde ze? Ging het om interieuroplossingen zoals bepaalde hoekjes of kleuren op de muur? Waren er problemen met de akoestiek in de ruimte of konden ze geen logische indeling bedenken. Haal hier inspiratie voor content voor je blogs.
Maar er is meer mogelijk om tot nieuwe inspiratie te komen. Vraag of je een collega, designer of leverancier mag interviewen. Deze kun je dan uitschrijven in een blog, dit filmen voor een reel op Instagram of een podcast opnemen. Deze content kun je dan op verschillende manieren verwerken. Je kan de content delen op social media en op je website. Het fijne van blogs is dat je deze in stukjes kan delen voor meerdere posts op social media. Op deze manier kun je met één thema wel een maand vooruit.
Je kunt op social media ook live gaan met een Q&A voor alle vragen over interieurinrichtingen. Jouw volgers kunnen de vragen van tevoren mailen. Zo heb je gelijk input voor het schrijven van blogs. Je hoort immers van jouw volgers welke interieuroplossingen ze graag willen zien.
At last but not least: schrijf over jezelf! Wat zijn je hobby’s, favoriete boeken of je guilty pleasures. Maak een sneak preview over hoe je start met een ontwerp en waarom je op een bepaalde manier werkt. Je geeft hiermee een kijkje achter de schermen en de lezer leert jou kennen. Veel lezers vinden het prettig om het gezicht achter een bedrijf zien. Dit wekt vertrouwen. Jij koopt toch ook liever iets bij iemand die je een beetje kent dan een volstrekt vreemde?
Heb je hulp nodig met het schrijven van blogs? Stuur mij een berichtje voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.
Ben jij klaar om online te groeien met jouw bedrijf? Wil jij ook een sterke website die door jouw doelgroep wordt gevonden?
Plan een kennismakingsgesprek in of mail mij voor meer informatie. Bellen mag natuurlijk ook!
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |