- renate@bynolten.nl
- 06 - 46 33 23 96
- Harderwijk
Zet op een leeg vel alle woorden en zinnen waarvan jij denkt dat je potentiële klanten op zoeken als ze jouw product of dienst willen afnemen. Dit is eigenlijk de belangrijkste eerste stap. Jij kent je klant het beste en weet met welke vragen ze bij je komen. Ken je klant!
Kijk op welke zoektermen je concurrenten scoren. Dit kan met verschillende tools. Ik gebruik hiervoor Ubersuggest.
Vul in Google de woorden in die je hiervoor hebt gevonden en Google laat je verschillende suggesties zien in de invulbalk en onderaan de resultatenpagina.
Het kan zijn dat je website op dit moment ook al rankt op bepaalde zoekwoorden. Dit kun je zien in Google Search Console.
Je hebt nu een lijst met woorden en zinnen. Zet hierachter de zoekvolumes. Deze kun je met een tool achterhalen of in Google Zoekwoordenplanner zien.
Maak een keuze uit de lijst met woorden waarvan jij denkt dat deze het meest relevant zijn en een redelijk zoekvolume hebben. Ga niet altijd voor de zoekwoorden met het hoogste zoekvolume, de concurrentie op deze woorden is namelijk ook hoog.
Kijk in de SERP (=resultatenpagina van Google) welke websites er getoond worden met het zoekwoord. Vooral de relevantie is belangrijk. Is de SERP heel onrustig met veel advertenties, snippets of afbeeldingen? Dan is dit niet het geschikte zoekwoord voor je pagina. Het is belangrijk om de SERP mee te nemen in de keuze voor de zoekwoorden die je gaat gebruiken voor je landingspagina of blog.
Alles draait uiteindelijk om relevantie! Wat speelt er bij je bezoeker? Welke oplossing kun jij ze bieden? Wees niet bang om een blog te schrijven met een focus woord/zin waar minder zoekvolume op zit. Het onderwerp kan juist voor jouw doelgroep heel relevant zijn. Een zoekwoordenonderzoek kan helpen bij bepalen van jouw focuswoord/zin voor je landingspagina/blog, maar is niet allesbepalend. Zet je klant en het assortiment centraal.
Meer tips of advies? Plan rechtstreeks in mijn agenda een gratis call in van 20 minuten.
Ben jij klaar om online te groeien met jouw bedrijf? Wil jij ook een sterke website die door jouw doelgroep wordt gevonden?
Plan een kennismakingsgesprek in of mail mij voor meer informatie. Bellen mag natuurlijk ook!
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |